Comhem & Satellit utgår

All diskussion gällande vår cardsharing tjänst
Admin
Webbplatsadministratör

Comhem & Satellit utgår

Inlägg av Admin » tor 27 dec 2018, 16:50

Hej,
Då viasat och andra leverantörer numera parar ihop sina HD kanaler med hårdvaran samtidigt som ingen offentlig lösning finns ute kommer vi sluta sälja tjänsten för comhem och satellit. Vi rekommenderar er att gå över till IPTV där allt fungerar.
Vi som redan kör comhem och satellit kommer ha kvar er tjänst tills ert konto går ut. Vi kommer alltså inte stänga av några konton.

UPPDATERING:
Satellit och Comhem kommer att stängas ner i Juni.
Ni som har dagar kvar kan kompenseras med IPTV abonnemang. Hör av er isåfall till support.

PerraGurra

Re: Comhem & Satellit utgår

Inlägg av PerraGurra » tor 28 feb 2019, 21:22

Kan vi som har ComHem (har själv till November 2019) få IPTV-konto istället?

Admin
Webbplatsadministratör

Inlägg av Admin » tor 28 feb 2019, 22:20

PerraGurra skrev:
tor 28 feb 2019, 21:22
Kan vi som har ComHem (har själv till November 2019) få IPTV-konto istället?
Ni med Comhem kan köra med iptv sen om ni vill ja.

PerraGurra

Inlägg av PerraGurra » mån 29 apr 2019, 18:31

Verkar som om cardsharingen är fullständig sunk nu för tiden????
Det är oerhört ofta problem och jag orkar inte hålla på att felamnäla varje gång eftersom det är så ofta.
Jag har nästan slutat att ens försöka slå på TV:n eftersom det ändå bara är de okodade 1:an, 2:an och 4:an som funkar.

Nu har det dock varit borta i flera dagar, och det skulle ju vara nice att ha tv.....har ju ändå över 6 månader kvar på mitt abbonemang hos DreamHost....

Jag har inte rört någon config i varken box eller nät...och det verkar som boxen faktiskt är ansluten till Dreanhost-servern (se bild), men avkodning händer inte...Bara svart :-(

Kanske man kan få IPTV resten av tiden istället för att tvingas sätta upp det på blås-kostot?

Bild

Admin
Webbplatsadministratör

Inlägg av Admin » mån 15 jul 2019, 07:03

Hej, i driftstörningssidan skriver vi att vi kompenserar comhem kunder med iptv eftersom comhem inte funkar mer.

Admin
Webbplatsadministratör

Inlägg av Admin » mån 15 jul 2019, 07:04

För er som kör Comhem så har vi tidigare nämnt att de kommer att sluta fungera och allt kommer gå över till IPTV.
Du med abonnemang som har tid kvar, kontakta support för kompensering och hjälp med att flytta över till IPTV istället.

Skriv svar